Posiedzenie rozpoczęło się o godzinie 10:00. Przewodniczący Rady Miejskiej przywitał burmistrza Mirosława Wędrychowicza, skarbnika Iwonę Czeluśniak, sekretarza Jana Szkaradka oraz innych gości. Stwierdzono, że obrady są prawomocne, obecnych było 14 radnych na 15.
Porządek obrad został jednogłośnie zatwierdzony przez wszystkich obecnych radnych.
Protokół z 15. sesji (29 stycznia 2025) oraz 17. sesji (27 lutego 2025) został zatwierdzony jednogłośnie przez 14 radnych.
Burmistrz przedstawił informacje o działaniach w okresie międzysesyjnym, w tym o zarządzeniach dotyczących przedszkoli, kontroli zbiorników bezodpływowych, konkursie na dyrektora szkoły oraz postępach w realizacji uchwał. Zostały ogłoszone przetargi na renowację murów obronnych oraz rozbudowę drogi gminnej.
Komendant Bogusław Zawiliński przedstawił raport dotyczący stanu bezpieczeństwa w gminie Biecz za 2024 rok. Wskazano na wzrost interwencji policji oraz zmniejszenie liczby wypadków drogowych. Zwrócono uwagę na działania prewencyjne oraz współpracę z jednostkami OSP.
Radni zgłosili różne interpelacje dotyczące m.in. budowy dróg, bezpieczeństwa na drogach, a także poruszyli kwestie związane z problemami powodziowymi. Wnioskowano o podjęcie działań w celu poprawy stanu infrastruktury drogowej oraz zabezpieczeń przeciwpowodziowych.
Podjęto następujące uchwały:
Przewodniczący podziękował wszystkim za udział i zamknął sesję.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.